zaterdag 23 april 2011

Tutorial pyama tasje




Nodig     

2 x  38 x 50 cm stof voor buitenkant tas
2 x  38 x 50 cm stof voor binnenkant tas
2 x  6,5 x 89 cm stof voor de schouderband
2 x  6,5 x 89 cm strijk-vlieseline voor de schouderband 

Stofschaar of rolmesje, ontbijtbord, markeerstift, naald & draad.

Schouderband

Strijk de vlieseline op de schouderband. Strijk de schouderband in de lengte dubbel en open deze. Strijk beide lange zijden tot op de middenvouw. Naai de uiteinden aan elkaar zodat je een rondje krijgt. Vouw in de lengte dubbel en naai circa 2 mm vanaf de lengtezijden vast. Doe dit ook met de andere schouderband.

Punten markeren                                                
Meet punten op de achterkant van de stof voor de binnenkant. Vanaf de top 10 cm en ¾ cm vanaf de zijkant zet je een punt. Doe hetzelfde aan de rechter bovenhoek. Herhaal dit bij het tweede lapje stof voor de binnenkant tas.

Onderkant
Leg de vier lapjes stof op elkaar. Met een ontbijtbordje teken je mooie rondingen aan beide hoeken van onderzijde tas. Knip deze op de lijn uit.

Bovenkant                                                                             
 4 lagen
Trek vanaf de bovenkant tas, op een afstand van 1,5 cm vanaf de zijkant een lijn schuin naar beneden van 9 cm lang. Doe dit aan beide bovenzijden en snijdt deze hoeken schuin af. Zie tekening hierboven. 
                                                     
Tas in elkaar naaien 
Leg de stof voor de binnenkant met de goede kant op de stof voor de buitenkant tas. Naai nu vanaf het eerder gemarkeerde punt met ¾ cm naad richting de bovenzijde en eindig bij het andere gemarkeerde punt.
Naai bij deze puntjes heen-en-weer voor extra versteviging. Doe nu hetzelfde met de andere lap binnen- en buitenstof. Snijdt of knip de hoeken volgens  tekening.                                                                                                 
Vouw de binnenstof opzij zodat je de buitenstof op de buitenstof kunt naaien. Zie tekening hierboven.                                                     
                                                                                        
Speld en naai de onderkant van beide binnenstof-lapjes aaneen met ¾ cm naad. Stik heen-en-weer bij het begin en einde. Laat nu 5 cm in de bodem open zodat je de stof straks door deze opening om kunt keren. 


Knip nu de naad in zoals op de tekening en keer de tas binnenstebuiten.
Strijk de tas.

Naai de beide delen aan de zijkant heen-en-weer voor extra stevigheid volgens de tekening hierboven.
 
Vouw tenslotte 4 cm van de bovenkant naar binnen en leg de schouderband tussen de vouw. Naai beneden bij de rand mooi recht af en doe hetzelfde aan de andere zijde.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb omschreven.
Succes!       


4 opmerkingen:

Franz zei

Happy Easter!

Ciao!

Mirjam zei

Thank you Franz! Enjoy your weekend.

Mirjam

Marian zei

hoi Miriam, leuk dat je mijn blog de moeite waard vindt om te volgen..
Wat ik ook leuk vnd is dat je ook vegetarisch bent, ik ken niet zoveel vegetarische mensen.
Je hebt ook lang niet gepost zie ik, ga je weer beinnen?

Mirjam zei

Hallo Marian

Het boek "Style Stitches" van Amy heb ik ook net aangeschaft en de tas waar je zojuist een beschrijving van gaf spreekt mij ook aan. Verder ben jij gewoon erg creatief dus .. Natuurlijk volg ik je graag!
Bedankt dat je ook mijn blog volgt. Ik blog idd niet zo heel vaak.